بلاگ

استعفای مدیر بخش هوش مصنوعی شرکت تسلا

پاندری کارپاتی، رئیس هوش مصنوعی تسلا، خبر استعفای خود را اعلام کرده است. اعلام استعفای کارپاتی زمانی اتفاق افتاد که تسلا گفت : ۲۲۹ تن از کارمندان بخش حاشیه‌نویسی داده‌ها که بخشی از تیم بزرگ Autopilot این شرکت است اخراج می‌کند و همچنین دفتر سن متئو، کالیفرنیا را که در آن کار می کردند، می بندند.

به گفته یک منبع، اکثر کارگرانی که در اخراج شرکت داشتند، در مشاغل سطح متوسط ​​کم مهارت و کم دستمزد، مانند برچسب گذاری داده های خلبان خودکار، که شامل تعیین اینکه آیا الگوریتم تسلا یک شی را به درستی یا نادرست شناسایی کرده است، کار می کردند. 

اعلامیه کارپاتی زمانی اتفاق می افتد که تسلا گفت در یک پرونده نظارتی کالیفرنیا که 229 کارمند را اخراج می کند از حاشیه نویسی داده ها که بخشی از تیم بزرگ Autopilot این شرکت است و دفتر سن متئو، کالیفرنیا را که در آن کار می کردند، می بندند.

او می‌گوید اتوپایلوت ابتدا در حد حفظ بین خطوط بود، اما حالا از عهده ورود به خیابان‌ها برمی‌آید. رفتن کارپاثی از تسلا درست در هنگامه‌ای بسیار حساس رخ داده چون این خودروساز آمریکایی درست میان دو بحران «تعدیل نیرو» و «تحقیق و تفحص» درباره ایمنی فناوری‌های خودران قرار دارد.

کارپاتی نزدیک به ۵ سال است که در تسلا فعالیت دارد. پیش از این نیز به عنوان پژوهشگر در OpenAI، مشغول کار روی بینایی کامپیوتری و مدلسازی مولد بود. وی در مقطع دکتری عضو گروه پژوهشی فی‌فی لی، متخصص برجسته‌ هوش مصنوعی، بوده است.

کارپاتی که عنوانش مدیر ارشد هوش مصنوعی بود، از مقر سابق تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا کار می کرد و مستقیماً به ایلان ماسک گزارش می داد.

کارپاتی در توییتر نوشت:

کمک به تسلا برای دستیابی به اهدافش در 5 سال گذشته بسیار لذت بخش بود و جدایی از آن تصمیم دشواری بود.

«در طول این مدت Autopilot از حفظ خط به خیابان‌های شهر منتقل شده است و من مشتاقانه منتظر ادامه این شتاب توسط تیم فوق‌العاده قدرتمند Autopilot هستم.

خروج کارپاتی به دنبال بسته شدن دفتر تسلا در سن متئو، کالیفرنیا، جایی که تیم‌های ثبت اطلاعات به بهبود فناوری کمک راننده این شرکت کمک می‌کردند، رخ داد. من برنامه مشخصی برای آینده ندارم، اما به دنبال این هستم که زمان بیشتری را صرف بررسی مجدد علایق بلندمدت خود در مورد کار فنی هوش مصنوعی، منبع باز و آموزش کنم. 

در سال 2019، ماسک با قول دادن میلیاردها دلار برای تسلا جمع آوری کرد به سرمایه گذاران این شرکت تا پایان سال 1 2020 میلیون خودروی “آماده رباتکسی” در خیابان ها خواهد داشت. او همچنین در سال 2019 به سرمایه گذاران هشدار داد: “بعضی وقت ها به موقع نمی رسم، اما مدیریت می کنم. تا به امروز، این شرکت نتوانسته است خودروی خودران نقطه به نقطه را به نمایش بگذارد. در عوض، تسلا ویژگی های کمک راننده را ارائه می دهد مانند کروز کنترل آگاه از ترافیک، کمک حفظ بین خطوط و ناوبری خودکار. با این حال، حتی پیشرفته‌ترین بسته آزمایشی تسلا، که در ایالات متحده به‌عنوان سیستم خودران یکپارچه بتا به بازار عرضه می‌شود، به یک راننده انسانی نیاز دارد که با دستان روی فرمان، مراقب جاده باشد و هر لحظه آماده از سرگیری رانندگی باشد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید